Rekryteringen av ny verksamhetschef är klar!

Efter noggrann genomgång av ansökningar och efter ett antal intervjuer tror sig styrelsen ha hittat rätt person för arbetet som ny verksamhetschef på Varbergs Föreningsråd. Den 22 juli har vi glädjen att välkomna Frida Javaheri till en introduktionsperiod för att den 1 september efterträda Eva Andersson som verksamhetschef. Frida kommer närmast från en tjänst på Arbetsförmedlingen och vi tror hon har mycket att tillföra genom sin gedigna erfarenhet och sitt engagemang för att bygga vidare på den väg Varbergs Föreningsråd slagit in på under det gånga året. En väg som vi hoppas ska öka kännedomen om VFRs verksamhet och utöka de tjänster vi kan erbjuda Varbergs föreningar för att underlätta deras idoga arbete. Mer information kommer längre fram när Frida presenterar sig!

Pensionsavtackning för Iréne

Idag har vi tackat Iréne för de 31 år som hon har varit anställd på Varbergs Föreningsråd. Iréne jobbade ett par år på Varbergs Tennisklubb och sedan många år på Varbergs flygklubb. Vi önskar Iréne varmt lycka till med pensionärslivet!

Varbergs Föreningsråd prisat

Varbergs Föreningsråd (VFR) har i dag, den 14 juni 2019, tilldelats ett nyinstiftat arbetsmiljöpris av Unionen Sjuhall.