Träff för arbetsledare och ordförande

Varje höst bjuder vi in dessa grupper till en föreläsnings- och informationsträff. I år fokuserade vi på HBTQ-frågor utifrån vår Jämställdhetsplan. Föreläste gjorde Johanna Wickberg och Anna-Karin Caspersson från EKHO Göteborg, en ideell förening med kyrklig anknytning.

Lotta har "startat eget"

I Föreningsrådet har vi som mål att 5 % om året av våra anställda ska komma vidare till studier eller arbete på "öppna marknaden". En av dem som gjort det i år är Lotta Gemrud Berntsson, som t.o.m. har tagit det stora steget att förverkliga sin dröm och starta egen firma. Den heter "Lottas Hjälpmedel" och sortimentet är olika former av hjälpmedel för funktionsnedsatta.

Gemenskapsdag hos bridgklubben Albrekts

Inom Föreningsrådet har vi ett stort antal föreningar med olika intresseinriktningar. Det brukar vi utnyttja på de gemenskapsdagar vi anordnar för våra anställda. Måndagen den 17 november träffades ca 40 anställda hos bridgeklubben för att prova på att spela bridge.