Informationsträff

Två träffar har genomförts för arbetsledare och ordförande i de föreningar där vi har anställda placerade. Förutom information från oss i Föreningsrådet fanns Morgan Bengtsson, från SISU Idrottsutbildarna, med och föreläste om att söka bidrag från fonder och stiftelser.

Friskvård

16 av våra anställda har i 50 dagar gått med stegräknare och deltagit i Tappas stegräknartävling, där man i genomsnitt ska gå 10 000 steg/dag. Vi deltog med två lag, Oktetten och Samma lag. Det sistnämnda klarade vandringen på 43 dagar och det andra på 46 dagar. Det viktiga med deltagandet är att sporra till lite extra promenader, allt i friskvårdande syfte.

Träff för anställda

Tisdagen den 5 november inbjöd vi till en träff för våra anställda. Fågelexperten Janne Stenberg, känd från radio och TV, var med och berättade om fåglar på ett inspirerande och roligt sätt. Vi fick både kunskap och många goa skratt. Information gavs också till de anställda från oss som arbetsgivare.